נשאלת השאלה – מדוע אנו זקוקים לקירוי בפרגולה שלנו? שכן, פרגולה היא מבנה שמגיע עם כיסוי מסורג, שמסוגל לעמוד לבד או להתחבר לקירות של הבית ומטרתה לספק מענה הצללה בכל מקום בוא מוצבת – בגינה, במרפסת, על הגג או בפטיו. הפרגולה תעניק כמות מוגבלת של צל והיא אף תחסום את קרני השמש בשעות מסוימות. יחד עם זאת, בעונת החורף, כשיורד גשם היא לא תצליח לספק את ההגנה האולטימטיבית וזאת אחת הסיבות שיש צורך בקירוי לפרגולה. השאלה הבאה הינה –

איזה סוגי קירוי נפוצים ומומלצים ביותר ומה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם –  לפניכם כל התשובות.

  • קירוי עם סנטף

הסנטף מיוצר מחומר פוליקרבונט, הוא מגיע כלוח גלי והוא נחשב לחומר איכותי ועמיד ביותר, הן בפני השמש והן מול סופות וגשמים בעונת החורף. קירוי סנטף לפרגולה יכול להגיע במגוון צבעים ובדרגות שקיפות שונות, שמאפשרות משחק עם ההצללה שיוצרת הפרגולה. יתרון נוסף שלו שהוא מסנן קרינת UV וכך מצליח להגן על כל יושביו מקרינת זו. הוא אלסטי על אף שהוא עמיד, מה שמאפשר ליצור קירוי מקומר בצורה פשוטה, במקרים של פרגולות עגולות. החיסרון שלו בעיקר יבוא לידי ביטוי ברעש – הסנטף עשוי מפלסטיק, והוא מייצר רעש חזק בזמן שיורדות עליו טיפות גשם. בהתקנה מקצועית הוא יכול להחזיק מעמד עשר שנים ויותר.

לפרגולה - סוגי קירוי לפרגולה - יתרונות וחסרונות

סנטף לפרגולה

  • קירוי סנטף BH

סנטף BH הוא קירוי מעט יותר עמיד מקודמו (הנ"ל). גם זה מיוצר מפוליקרבונט ויש לו צורה של לוח גלי. שטח הפנים של סנטף BH הינו דמוי כוורת, והוא עבה יותר מהסנטף הרגיל, מה שהופך אותו לשקט יותר מול הרעש של טיפות הגשם שניתכים בו, שזה יתרון משמעותי. החיסרון יבוא לידי ביטוי במחיר שלו, בשל העובי ושיטת הייצור המיוחדת שלו הוא יקר יותר מהסנטף הרגיל.

סנטף BH - סוגי קירוי לפרגולה - יתרונות וחסרונות

קירוי סנטף BH

  • קירוי פוליגל

הפוליגל הוא חומר די נפוץ לפרגולה ומאפייניו דומים לסנטף. ההבדל הבולט ביניהם שהפוליגל לא גלי ומגיע לרוב ישר ושטוח ולכן הוא גם פחות בולט, מה שמזכה לו יתרון לרבות אם יש דרישה לקירוי פרגולה שחלק ממנה ייצמד לגג. היתרונות שלו הינם שהוא חסין לשמש ולגשם וגם מבודד רעשים יותר טוב מהסנטף.

הוא מגיע בעוביים שונים ובגוונים שונים, והתמחור בהתאם.

הצורה הישרה שלו מאפשרת חיבור של הפלטות על ידי מחברים מותאמים. בזהה לסנטף, גם הוא גם מסנן קרינת UV

  • קירוי פרגולה עם במבוק

גלילי הבמבוק נחשבים מאוד פופולאריים בישראל, זאת בגין המראה המרשים והמיוחד של הבמבוק שמשלב גם יתרונות של גמישות ועמידות. הוא קל להרכבה נותן מענה להצללה, וגם העלויות נמוכות יחסית.  אחד החסרונות העיקריים שלו שהצללה שלו אינה אחידה ובזמן רוח חזקה במיוחד הוא עלול להתפרק, אם אינו מחוזק היטב. מסיבה זו מומלץ יהיה לשלב בינו לבין קירוי פוליקרבונט.

  • קירוי רעפים

רעפים לפרגולה מגיעים בשלושה סוגים  – חרס,  פח ושינגלס. המשותף לכולם שהם מספקים הגנה מלאה גם מהשמש וגם מהגשם. צורת ההתקנה שלהם תהייה תלויה בסוג הרעפים, כשאת כולם מתקינים בשיפוע. את רעפי הפח מתקינים על ידי קידוח והברגה ואת השינגלס  באמצעות הדבקה של יריעה ביטומנית על פלטות OSB או דיקט סנדויץ'. היתרון העיקרי שלהם הינו עמידות לאורך שנים. הם מגיעים בכמה וכמה צבעים, כך שאפשר למצוא את הצבע המתאים ביותר לסגנון הפרגולה. החיסרון הבולט שלהם שהם אטומים לחלוטין ואור השמש אינו חודר דרכם.