אין יותר מענג מלהעביר את הקיץ החם בג'קוזי או בריכת שחייה בחצר. אם אתם תוכלו ליהנות מאלטרנטיבה כזו כדאי שתדעו שלהנאה  מהסוג הזה יש השלכות שחשוב לקחת בחשבון לרבות סביבה שהיא לחה לאורך זמן, מה שידרוש ריצוף עמיד במיוחד, בטיחותי ושמונע החלקה וכו'. במדינה כמו שלנו, שרוב חודשי השנה מתאפשר לנו להשתכשך במים צוננים בחוץ, מומלץ להקצות בגינה שלנו שטח לבריכת שחיה אך יחד עם זה כמו שנאמר, יש להתאים את כל שאר האלמנטים לתנאים החדשים. כדי להצליח ליהנות מקיץ צונן ורטוב ולמקסם את הבטיחות של בני הבית, יש לבחור בריצוף דק עץ סביב הבריכה, שבהתקנה נכונה יצליח להתמודד בצורה מיטבית עם כל כמות של רטיבות ולהוות משטח נעים ובטיחותי.

דק לבריכה - כל מה שצריך לדעת על התקנת דק לבריכה

התקנת דק לבריכה

עשו שימוש רק בחומרי גלם איכותיים

אנשי מקצוע מומחים בתחום התקנת דקים מסבירים כי בטרם ההתקנה יש לבצע הכנה לניקוז שטמון מתחת לדק – עם שיפועים בכיוון הנכון, על מנת שיתבצע ניקוז מים יעיל. מוטב גם לדעת מראש מה התקציב הקיים ולדאוג לרכוש באמצעותו חומרי גלם טובים, על מנת שהדק יישאר עמיד ויפה לאורך שנים ולא יהיה כל צורך בתיקון או החלפה תכופה, מה שעשוי לגרור להוצאות רבות.

באיזה סוג עץ כדאי להשתמש לדק בבריכה? סוגי העץ שכדאי לעשות בהם שימוש סביב הבריכה או הג'קוזי הינם – איפאה טבקו או דק במבוק. עצים אלה יצטיינו בעמידות לאורך זמן, יתמודדו מצוין עם מים ולא יישחקו בגין המעבר התכוף בין לחות ליובש.

יש אפשרות להתקין גם דק סינטטי מסוג טימברטק, שמצד אחד תחזוקתו פחותה. אך מצד שני, לחומרים סינתטיים יש נטייה להתחמם במהירות, הרבה יותר מעץ טבעי.

התקנה על גבי בטון נעשית באמצעות ברגים עמידים

בעת ההתקנה, חשוב להשתמש בברגים מסוג UFO נירוסטה שנחשבים לעמידים בפני מליחות והכלור שנוכחים במי הבריכות, בניגוד לבורג סטנדרטי שיש להם נטייה ליצור כתמי קורוזיה על גב העץ כל זמן שהם במגע עם אותם חומרים ולא ניתן להסיר אותם לאחר מכן.

לפני התחלת העבודה, רצוי יהיה לשמור על שיתוף פעולה בין אנשי המקצוע השונים שמעורבים בהתקנה – הקבלן שמתקין את הדק, אחראי הגינון והאדם שמתקין את הבריכה, במטרה שיתכננו את ההתקנה יחד. תיאום וחישוב מוקדם של הסידורים הללו, הנעת הצנרת והחשמל וכן תכנון תעלות הגלישה שהן סביב הבריכה, יספקו תוצאה מיטבית, בזמן יחסית קצר ובמינימום הוצאות.

לא רק בדק עסקנינו

כשמתכננים את החיפוי שסביב הבריכה, רצוי יהיה לקחת בחשבון בהוספת אלמנטים כמו ספסל עשוי עץ שתואם לדק ושיכול להוות גם מקור אחסון, פתח לחדר מכונות הבריכה וחיפוי למנגנון הכיסוי שנראה כמו פלטפורמה מוגבהת. לא מעט יבחרו בגדר שתיבנה מסביב ותתחום את הבריכה, הן מטעמי יופי והן מטעמי בטחון. למעשה מנעד האופציות הוא גדול, החל מגדרות עם מרחבים גדולים שלא מסתירים את הבריכה ועד למעקה תקני ומסיבי.

ברגים חשופים או סמויים?

כשמדובר בדק עץ טבעי, קיים ביקוש להתקנה סמויה וסטרילית, בהיעדר ברגים שגלויים לעין. התקנה מהסוג הזה, מלבד שהיא תספק מראה חלק ודקורטיבי, יש לה חיסרון אחד ברור – במקרה של צורך בפתיחה של הדק עבור כל מטרה, כגון תיקון או העברה של חוטי חשמל, יהיה צורך להיעזר באיש מקצוע – בעוד שבהתקנה סטנדרטית ופשוטה, יש צורך רק להוציא את הברגים ולשלוף את הלוח.