ריצוף דק הוא אחד מסוגי הריצוף הנפוצים ביותר, בעיקר לריצוף גינות פרטיות, סביב בריכות, על גגות ובמרפסות שמש. רבים מוצאים את הדק כחומר בעל יתרונות רבים. אם גם אתם נמצאים בתהליך רכישת דק, אתם וודאי שואלים את עצמכם איזה דק נחשב לאיכותי ביותר; דק סינטטי או דק עץ. מובן שהבחירה תלויה בגורמים מסוימים כמו הצבע הרצוי, העיצוב יכולת תחזוקה וכמובן גם במחיר.

סינטטי או דק מעץ טבעי איכותי - דק סינטטי או דק מעץ טבעי איכותי

דק סינטטי או דק מעץ טבעי איכותי

לפני שנסביר את היתרונות של דק ואת האופציות הקיימות בשוק, נסביר שבניית דק בחצר הבית היא השקעה כספית גדולה, ועל כן חשוב לבחור את הדק המתאים לכם מבחינת היופי שלו, וכמובן לבחור בדק איכותי שישמש אתכם בנאמנות למשך שנים רבות. ישנם כאלה שיעדיפו לרכוש דק טבעי מעץ מלא, בעוד ישנם כאלה שיעדיפו את  הדק הסינטטי הידוע ביתרונו המוביל שאין צורך בתחזוקה. בכל מקרה, טרם הרכישה כדאי לבחון את כל האופציות ורק אז להגיע להחלטה התואמת את דרישותכם. 

אז בואו נראה אילו סוגי דק נפוצים בשוק ומהם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהם

מהו דק סינטטי?

לפני ששוללים דק סינטטי, כדאי להבין שישנם כמה סוגים של דקים סינטטיים, חלקם איכותיים מאוד וחלקם פחות. רק נציין שבשנים האחרונות נרשמה מגמת עליה וביקוש רב לדק סינטטי איכותי העשוי פלסטיק בלבד ללא כל עץ, משום שהוא במראה הקרוב מאוד לעץ וכמעט שלא ניתן להבחין בהבדל בינו לבין דק עץ. כמו כן, ישנם לוחות סינטטיים מורכבים, כלומר לוחות שעשויים מתערובת של פלסטיק ותרכובת עץ שונה.

אם כך, לא כל הדקים הסינטטיים זהים זה לזה, וניתן למצוא סוגים שונים. בכל מקרה, עליכם לדעת שדק סינטטי דורש פחות תחזוקה, הוא קל מאוד לניקוי, אך לא כל הסוגים מחזיקים לאורך שנים רבות, ולכן יש לבחור את האיכותיים ביותר. 

מהו דק מעץ? 

דק מעץ טבעי הוא הכי קרוב למראה טבעי ומעניק חוזק איתן למשך שנים. את דק העץ ניתן למצוא במספר סוגים, כלומר עצים איכותיים מאוד ועצים פחות איכותיים. ככל שהעץ קרוב יותר לליבת העץ, כך הוא יהיה חזק ואיכותי יותר. בשוק ניתן למצוא דק מעץ אורן, טיק, איפאה ועוד. למרות  כל החוזק שלו והעמידות למשך שנים רבות, כדאי לדעת שאת הדק יש לתחזק, כלומר למרוח שמן עץ שקוף או מגוון כל חצי שנה – שנה, על מנת לשמור על המראה המיוחד של העץ ועל מנת להגן עליו מפני פגעי מזג האויר. 

מה ההבדל מבחינת העלויות בין השניים?

כמו בכל מוצר, גם לדק סינטטי או לדק עץ, יש מחירים שונים בהתאם לאיכויות השונות. 

רבים סבורים כי דק עץ יקר יותר ביחס לדק סינטטי, אך כיום דק סינטטי איכותי יכול להגיע למחיר של דק עץ ואף יותר. מובן שאם תבחרו דק סינטטי מתרכובות באיכות ירודה, המחיר יהיה זול באופן משמעותי מדק סינטטי איכותי יותר. כדאי לדעת שאיכות ירודה של דק סינטטי תוביל  לשברים, דהייה של הגוון, שריטות וכו'. על פי רוב, במקרה של בלאי לא ניתן יהיה לתקן את הדק הסינטטי, אלא להחליף לחדש. לעומת זאת, דק מעץ מלא תמיד ניתן לחדש על ידי ליטוש, ניקוי, וצביעה.