היה ואתם מחפשים פרגולה לחצר הבית שלכם, אתם וודאי כבר מדמיינים בראשכם כיצד היא תראה – מה הגוון, הגודל והמיקום שלה ומאילו חומרי גלם היא עשויה. כעת כל מה שחסר לכם לדמיין זה את הקירוי שלה – בחירה שלא כולם לוקחים בחשבון, אולם היא משמעותית, לרבות בעונת החורף. קירוי הינו למעשה ההגנה המלאה שבהיעדרה לא יהיה ניתן באמת ליהנות מישיבה בחוץ בזמן שיורד גשם או כשהשמש טופחת בחוזקה במהלך היום. אז כיצד בוחרים את הקירוי שמגן על הפרגולה מפני הגשם או מקרני השמש? יש לא מעט סוגי קירוי שמיועדים בדיוק למטרה זו אולם כדי לעשות את הבחירה הנבונה, מוטב יהיה לבחור בהתאם לתקציב שברשותכם ולפי הסגנון העיצובי של הפרגולה (כפרי, וינטז', מודרני, אורבני וכולי). במאמר זה נסקור שלושה סוגי קירוי פופולריים שיסייעו לכם לשבת בחוץ בכל זמן או עונה שתחפצו בלי חשש. 

על הפרגולה - איך נגן על פרגולה מפני הגשם?

הגנה על פרגולה

הגנה על הפרגולה מפני הגשם – למה היא נחוצה?

סיבה הראשונה שבגינה מוטב יהיה לדאוג לפתרון קירוי פרגולה תהייה – העצמה של חוויית השהות בחוץ. הפרגולה לבדה לא מספקת את החלל האידאלי במקרה שיורד גשם או כשחודרת שמש חזקה. המשמעות תהיה שביום חם ושמשי קרני השמש יגיעו ישירות לכל מי שיושב תחת הפרגולה וגם בחורף  – בהיעדר קירוי ראוי הגשם יחדור פנימה. זאת הסיבה העיקרית שבגינה מתקינים פתרון קירוי וכך כל שהות בגינה תתאפשר ותהיה נעימה הרבה יותר.

מלבד זאת, קירוי איכותי גם יטיב עם כל הציוד והרכוש שנמצא תחת הפרגולה. קרני השמש וגם טיפות הגשם, יוכלו להגיע עד לשידות העץ, כסאות הפלסטיק או המתכת או לכל ציוד שמונח בחוץ, מה שעלול לכלות אותו. בנוסף, אנו נוטים לאחסן בחצר או במרפסת רכוש רב שכולל גם מוצרים חשמליים, גופי תאורה, ריהוט יקר וכו', בעת שהציוד ייחשף לנזקי מזג האוויר, הוא ייהרס ולבסוף נאלץ לזרוק אותו.  קירוי מתאים יסייע במקרים הללו ויאפשר לכל אחד לאחסן כל תכולה שירצה בחוץ. להלן מספר קירויים שיכולו לתת מענה הולם שיגן על כל מי שנמצא בגינה ועל כל רכוש או תכולה. 

  • לוחות סנטף לקירוי

מדובר בלוח כיסוי שעשוי מחומר פוליקרבונט בעל צורה גלית שמספק מענה הולם לגג. היתרונות של הלוחות הללו יבואו לידי ביטוי באטימות הרמטית מול חדירה של מים, כמו כן, גם הצורה הגלית שמאפיינת את הסנטף מאפשרת להכניס מספר לוחות יחד שיעניקו את האטימות האולטימטיבית. עוד יתרון בולט של הסנטף הוא העובדה שעל אף שהוא חזק ויציב, הוא בעל אלסטיות כך שניתן להתקין אותו גם בצורה עגולה (כמו באצטדיון או בגלים מעל הפרגולה). החיסרון אולי היחיד שיש ללוחות סנטף שבזמן שהגשם ניתז עליהם הם עשויים ליצור רעש. בנוסף, לסנטף יש כמה גוונים המגיעים ברמות שונות של שקיפות, ניתן לבחור אטימות הרמטית על מנת להשיג צל מוחלט וניתן לבחור בשקיפות מלאה מה שיאפשר חשיפה מלאה לרקיע. 

סנטף מסוג BH הינו גלי, עבה יותר, הוא אינו גמיש, עמיד ובשל עוביו מרעיש פחות מטיפות הגשם. גם ה-BH מגיע בגוונים שונים לבחירה.

  • סוככים

קירוי שנחשב לפופולרי בימינו הינו ה – סוכך. יש כמה וכמה סוגי סוככים כשכל סוג מגיע עם מנעד תכונות משלו. ישנם סוככים שהם קלים יחסית להרכבה, בעלי אטימות ויכולת עמידות לשנים. אפשרויות העיצוב הינן בלתי מוגבלות – יש סוככים שנפתחים בצורה ידנית, כאלו שמופעלים באמצעות מנגנון חשמלי, על ידי שלט וכולי. גם בעונת הקיץ הסוכך יהווה מענה מושלם – הבד מסנן את קרני ה-  UV והגוונים של הבד אינם נוטים לדהות בשמש. הסוככים לא יצריכו בנייה של תשתית מורכבת ויצליחו לכסות שטח גדול יחסית.

  • יריעות PVC

יריעת PVC מכונות גם שמשוניות.  PVC הוא ברזנט שעשוי מפלסטיק, הוא עמיד ואטום לחלוטין ומשמש לקירוי פרגולה ולסגירה של חללים שונים, לרבות בעונת החורף. יריעות אלה עמידות מול גשם וכל מזג אוויר קיצוני. הן לא נחשבות למבנה קבוע לכן אין צורך בהיתר או אישור מיוחד. היתרון הגדול ביותר במקרה של קירוי על ידי יריעות PVC הוא העמידות הגבוהה שהן מספקות. החיסרון יהיה טמון בצורך לקפל את הקירוי בכל מקרה שיידרש.