פריטי עץ כמו פרגולה ומשטח דק שנמצאים בחצר שלנו מוסיפים חמימות וקסם רב, אולם חשיפה למזג האוויר יכולה גם לגבות מחיר. שימון דק הינה דרך פשוטה אך יעילה לשמור על חיוניותו לאורך זמן וכן על היופי הטבעי שלו. לפניכם כל השלבים כיצד לשמן דק עץ.

לחידוש דק – שמן שקוף פד מגש - איך משמנים עץ לדק?

שמן שקוף + פד + מגש

  • נקו את הדק – לפני מריחת שמן ​​יש לנקות את הדק ביסודיות, להסיר כל פסולת, לכלוך וטחב באמצעות חומרי ניקוי מתאימים. ניתן להשתמש במברשת נוקשה כדי להבטיח משטח נקי לפני מריחת השמן.
  • שיוף  – במידה ויש לדק כתמים שאינם יורדים בצורה הפשוטה, מומלץ לשייף את פני השטח על מנת ליצור גימור חלק יותר. שיוף לא רק ישפר את מראה הסיפון, אלא גם יאפשר לשמן להיספג בצורה אחידה יותר.
  • בחרו את השמן המתאים – שמן עץ איכותי שמתאים לשימוש חיצוני ישמור על צבעו הטבעי של העץ. כמו כן, ודאו שהשמן מספק הגנה מפני קרני UV ונזקי מים.
  • מרחו את השמן – בעזרת מברשת, רולר או ספוג, מרחו את שמן העץ באופן שווה על פני הדק. מומלץ לעבוד במקטעים קטנים כדי להבטיח כיסוי יסודי. לאחר מריחת השמן יש לאפשר לו לחדור לעץ למשך 15-20 דקות. לאחר מכן, לעבור עם שכבה דקה נוספת, ולנגב עודפי שמן.  
  • ייבוש –  הניחו לדק להתייבש לחלוטין לפני שתפסעו עליו או תחזירו ריהוט.

שימון דק שנחשב לתהליך פשוט יחסית ומתבצע אחת ל-6-12 חודשים, יכול להאריך את חיי הדק באופן משמעותי ולשמור עליו מלחות, שמש חזקה ומזיקים ולהעניק לו מראה חדש ומזמין, שיחסוך מכם שיפוץ מורכב ויקר או החלפה של הדק לאחר שנים ספורות.